Friday, November 8, 2013

LA TAHZAN SAYANG,SESUNGGUHNYA ALLAH BERSAMAMU

Hai sahabat, entry tiqa kali ni, tiqa nak nasihat sikit, untuk peringatan bersama. Jangan mudah percaya dengan seseorang yang belum tentu jadi milik kita, faham kan? Tiqa pasti, semua orang yang pernah dikecewakan mesti turut merasai apa yang tiqa rasa sekarang ni. Sahabat, Tahu x? Ini semua ujian dariNya untuk Dia lihat kita makin dekat padaNya atau tidak. Allah sahaja yang tahu kan, betapa sedih dan pedihnya hati ini, saat dikecewakan, teringat, terindu, sedih, kecewa..itu biasa bagi insan yang bergelar manusia, tapi! insyaALLAH sahabat-sahabat, janji Allah itu pasti, ingat la firmaNya dalam Surah An-Nur ayat 26 :

 ”Wanita-wanita yang keji adalah untuk laki-laki yang keji dan laki-laki yang keji adalah untuk wanita-wanita yang keji (pula), dan wanita-wanita yang baik adalah untuk laki-laki yang baik dan laki-laki yang baik adalah untuk wanita-wanita yang baik (pula)".


Sudah jelas kan ayat Al-Quran ni? Jadi, jangan risau tentang jodohmu, kalau dirimu seorang yang baik, patuh pada agama, jaga akhlak.. in Shaa Allah Dia akan bagi pasangan yang baik, yang penting sekarang persiapkan diri untuk jadi yang baik+baik+lebih baik+selehah, kena banyak-banyak sabar, sabar dan sabar. Sesungguhnya pasangan kita mencerminkan diri kita. Alaisa kazalik??doa banyak-banyak, kalau dah ada calon, istikharah dan istisyarah dengan orang yang lebih arif dan soleh, moga calon antum tu adalah yang terbaik di sisi kita juga disisi Allah. Tiqa doakan antum semua beroleh pasangan dan suami yang baik akhlaknya serta soleh yang insyaAllah akan memimpin kita ke syurgaNya, nak ada zuriat keturunan qurratul aini dan nak bahagia sampai ke syurga kan? jom sama-sama amal doa ni :


Sahabat, kadang-kadang kita dah merancang segala-galanya bersama dia, tapi at the end. Allah tak izinkan benda tu berlaku kan? sebab apa? sebab....Allah dah buat plan yang lagi superb and the best untuk kita! untuk masa depan kita! sampai satu masa kita rasa macam tak sangka yang perkara tu akan berlaku, best kan? pokok pangkalnya, kena redha dan terima dengan ujian Allah dan yakin yang Dia akan hadiahkan sesuatau yang lebih dan lebih baik daripada sebelum ni. Kalau tak dapat pasangan didunia pun, in Shaa Allah dapat di syurga.


Sahabat, jom sama-sama doa moga Allah tak henti-henti beri hidayah dan rahmat buat kita semua dan sentiasa berada dalam kasih sayangNya. Allahumma Ameen , Allahualam =) Jom berubah jadi lebih baik!!






No comments:

Post a Comment